Revitalizácia železníc sa uskutoční popravou tisícov zamestnancov

Revitalizácia – aké nádherné slovo bolo vymyslené, aby zastrelo skutočnosť. Diplomatický názov, za ktorým sa sprvu nedá vytušiť nič zlé – obyčajné riešenie akéhosi problému. A čo sa skrýva za termínom: revitalizácia železníc? Podľa môjho názoru je to - vy

kopni ľudí a ušetríš.

Aby železnice získali peniaze, odstránia ľudí. Ak ľuďom vezmú prácu, vezmú im aj jedlo. Jednoduchšie je ľudí prepustiť, ako im dať prácu. Lacnejšie je ľudí likvidovať, ako ich živiť. Šetriť, šetriť, šetriť. Posvätné pravicové krédo. Aby naše deti nezdedili dlžoby, lebo čo by si už chúdence počali? Treba zodrať kožu z tejto generácie – zaplatí dlžoby svojich rodičov aj svojich vnukov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale pre koho budú ušetrené peniaze? Vraj na vytvorenie pracovných miest. To je ako: „Kto si neprechľastá, má za čo chľastať." Žezlo financií má v rukách človek akoby s patentom na rozum. Najskôr sa zvýšila DPH s komentárom, že cien sa to veľmi nedotkne. Skutočnosť je iná. Dôsledky zasiahli rodiny ako bič. Ceny vyleteli raketovou rýchlosťou. Nasleduje ďalšia morová rana. Treba ozdraviť podniky – nuž prišli na rad aj železnice. Vedenie železníc nevie (alebo nechce?) zabezpečiť zdravý chod železnice. Väčšinu nákladnej dopravy vozia kamióny. Prečo? To je ľahká otázka – veľké peniaze musia asi prúdiť k vyvoleným. V tomto prípade je asi krédo „šetriť" zakopnuté pod posteľ. Šetriť na diaľniciach, odbremeniť cestnú dopravu, zvýšiť bezpečnosť a znížiť náklady súvisiace s riešením dôsledkov autonehôd – na takýchto „malichernostiach" šetriť predsa nebudeme. Šetriť asi treba na bedároch.

SkryťVypnúť reklamu

Železničná dopravná sieť s rušňami, vagónmi a koľajami je strategický podnik s dokonalou infraštruktúrou a kvalifikovanými ľuďmi - organizmus, ktorý má v štáte podobnú funkciu ako krvný obeh v ľudskom tele. To však asi nie je dôležité. Ľudia sú tam zbytoční, treba ich prepustiť. Alebo lepšie – popraviť. Že poprava je silné slovo? Ja si myslím, že je ešte nevýstižné. Uvažujte: Železničiar je človek, ktorý zasvätil svoj život práci na železnici. Odpracoval tam pol života, pozná mechanizmus jej fungovania tak, ako chirurg pozná anatómiu ľudského tela. Po toľkom čase si len ťažko bude privykať na inú prácu. To som ešte optimista, pretože inú prácu ani nezoženie. Aj ten najväčší hlupák pochopí, že pri nezamestnanosti, akou sa pýši tento štát, nemôže nájsť prácu ani desatina prepustených.

SkryťVypnúť reklamu

Každý železničiar má rodinu, dlžoby a iné finančné záväzky. A zrazu je bez práce. Aký bude následný scenár? Veľmi jednoduchý - nemôže prežiť. Že sa má zaistiť práca prepusteným zamestnancom, to je len mediálny fígeľ. Pretože ak by ľuďom z ministerstva a vedenia železníc skutočne záležalo na tom, aby zamestnanci prežili, stačilo by dať železnicu do pôvodného stavu. Jednoducho presunúť časť kamiónovej dopravy na železnicu a zlúčiť tri roztrieštené spoločnosti do jedinej správne organizovanej.

Pravicová vláda „revitalizáciou" železnicu odsúdila na zánik. Je to len maličkosť – akoby ste odťali prsty klaviristovi. Veď sedieť za klavírom môže. Železnica už nie je hrdá „modrá armáda", ale okyptená kalika, ktorej dlhodobo vyškolovaní zamestnanci sú ako prašiví psi vyhadzovaní na ulicu. Z kvalifikovaného železničiara sa šľahnutím prútika stáva kvalifikovaný bezdomovec. Ďalšie dôsledky „revitalizácie" budú podobné ako dôsledky zemetrasenia v Japonsku. Ľudia z postihnutých oblastí budú odrezaní od sveta, možno tiež prídu o prácu. Autobusová doprava nemôže dosiahnuť kapacitu vlakov. Však všetko sa deje s posvätnými slovíčkami: „musíme šetriť." Ak si Radičovej vláda toto neuvedomuje, tak je krátkozraká, ak si to uvedomuje, revitalizácia železníc je podľa môjho názoru výsmechom občanom priamo do tváre.

SkryťVypnúť reklamu

Lenže slovenský národ je holubičí, opäť pokorne zohne chrbát a bude ďalej „rýpať držkou v zemi." Veď dáko bolo, dáko bude... Nemáme dosť guráže, aby sme bojovali za vlastnú česť. Na rozdiel od Čechov, Francúzov, Talianov či Španielov máme od ráznejších postojov príliš ďaleko.

A predsa by som bol šťastný, keby mi niekto vyvrátil toto tvrdenie činmi. Nájde sa niekto?

Autor: Ľ. Čičmanec

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 445
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 543
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 154
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 987
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 833
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 838
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 190
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva 1 595
  1. Vladimír Bojničan: Klérofašisti a boľševici: Dnes pevne spojení v extréme, ktorý mentálne ohlupuje a nivočí nielen slovenský národ
  2. Ján Valchár: Chceme Deň POBJEDY alebo Deň PEREMOHY?
  3. Viktor Pamula: Toto nie je môj premier
  4. Ľudmila Rábelyová : Ticho medzi (nami) ľudmi
  5. Viktor Pamula: Retardácia v praxi
  6. Jozef Varga: Himnusz na M1 video o 00 00 hod. Bratislavský hrad, vlajka SR
  7. Ján Komrska: Pico del Cielo
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 809
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 719
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 388
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 375
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 988
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 812
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 990
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 938
  1. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  2. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  3. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  4. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  5. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  6. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  7. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  8. Tupou Ceruzou: Zámočky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Bývalá administratívna budova Advokátskej komory v centre Martina

Historická budova ožije službami.


Jeden z tipov na víkend je aj výstup na Lysec, ktorý ponúka krásne výhľady na Malú Fatru.

Máme pre vás pár májových tipov.


Svadba je jedným z najkrajších dní v živote – ale jej plánovanie môže byť poriadne vyčerpávajúce. Pripravili sme pre vás overené tipy, vďaka ktorým si celý proces užijete rovnako ako samotný obrad.


Pečivo od MINIT ulahodí aj skutočným fajnšmekrom.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Titul? Nie je to veľmi pravdepodobné.


8. máj

Areál s vyše 170-metrovými stožiarmi je ekonomickou príťažou.


9 h

Slovenského skialpinistu privítala cigarová vôňa dymu.


22 h

František Feja je inšpirácia pre všetkých.


Eliška Veselovská a 1 ďalší 7. máj
  1. Vladimír Bojničan: Klérofašisti a boľševici: Dnes pevne spojení v extréme, ktorý mentálne ohlupuje a nivočí nielen slovenský národ
  2. Ján Valchár: Chceme Deň POBJEDY alebo Deň PEREMOHY?
  3. Viktor Pamula: Toto nie je môj premier
  4. Ľudmila Rábelyová : Ticho medzi (nami) ľudmi
  5. Viktor Pamula: Retardácia v praxi
  6. Jozef Varga: Himnusz na M1 video o 00 00 hod. Bratislavský hrad, vlajka SR
  7. Ján Komrska: Pico del Cielo
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 809
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 719
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 388
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 375
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 988
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 812
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 990
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 938
  1. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  2. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  3. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  4. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  5. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  6. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  7. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  8. Tupou Ceruzou: Zámočky

Už ste čítali?