Veterány brázdili Turcom i stredom Európy

Exhibičná jazda okolím Turčianskych Teplíc a Kremnice bola pripravená v kúpeľnom mestečku pre jazdcov na historických automobiloch i motocykloch. Za plnej premávky prešli dokopy 80 kilometrov. Zastavili sa aj v strede Európy pri kostole sv. Jána Krstiteľa

Historické vozidlá sa ľuďom páčili.Historické vozidlá sa ľuďom páčili. (Zdroj: ĽUDO LETTRICH)

.

TURČIANSKE TEPLICE. Milovníci starých automobilov sa nedávno stretli v Turčianskych Tepliciach na druhom ročníku podujatia Stredom Európy, aby si spoločne zajazdili vopred stanovenou trasou. Do kúpeľného mesta prišlo až 112 posádok, teda 63 vozidiel a 49 motocyklov. Ich trasa viedla z kúpeľného mestečka smerom na stred Európy v Kremnických Baniach, na Krahule, Kremnicu, Nevoľné, Ihráč, Jastrabá, Bartošovu Lehôtku, Kremnicu, Turček, Hornú Štubňu a odtiaľ späť do Turčianskych Teplíc. Exhibičná jazda pútavých veteránov mala dĺžku osemdesiat kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najstarším vozidlom na podujatí bola Praga Piccolo z roku 1932, ale návštevníci tu mohli obdivovať i ďalšie historické skvosty značiek, napríklad Aero Tatra, Mercedes Benz, Ford, Cadillac, Fiat, Volkswagen, Lada, Škoda či Chevrolet. Z motocyklov boli najviac zastúpené modely značiek Jawa a ČZ. Podľa nepísaných pravidiel sa za veterán môže považovať vozidlo vyrobené do roku 1980.

„Zmyslom akcie Stredom Európy je spájať ľudí, ktorí majú cit a vášeň pre staré vozidlá, aby sa na jednom mieste stretli, porozprávali a vzájomne si vymenili skúsenosti,“ vysvetľuje Július Piliar, predseda Veterán klub Turčianske Teplice, ktorý podujatie pripravil.

Ako ďalej hovorí, tohtoročná účasť bola vynikajúca.

„Prišli ľudia z mnohých miest stredného Slovenska a dokonca k nám zavítala aj jedna česká posádka. Veľmi ma teší, že účasť stúpla oproti minulému roku až o 70 percent,“ dodáva Július Piliar.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 643
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 064
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 232
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 199
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 793
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 765
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 110
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 422
  1. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde
  2. Ernest Klotton: Mocenské ambície a každodenné manévre politika
  3. Vladimír Bojničan: Môj vzor I. Miklóš nám už asi semilnie. A spolu s ním aj naša schopnosť vidieť, čo je vlastne zač ten dnešný populizmus
  4. Martin Kresák: Degrowth po slovensky: súdruh Kamenický opäť úraduje
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIII.
  6. Tomáš Kuvik: Najväčší Slovák v nás
  7. Martin Fronk: František Jozef I. vtedy a dnes
  8. Michal Fiabane: Fukuyama sa mýlil. Dejiny nekončia - začínajú byť opäť desivé.
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 29 152
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 10 990
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 563
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 534
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 6 344
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 6 205
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 029
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 815
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Aj škola vo vašom okolí môže vďaka diskontu získať nové multifunkčné ihrisko. K hlasovaniu pozýva veľkých i malých Juraj Kucka.


Tréner Milan Chochula.

Martinskí florbalisti odštartovali historickú sezónu, seniorský tím prvýkrát okúsi druhú najvyššiu súťaž.


Zatmenie mesiaca objektívom Milana Beleja.

Nočná fotografia chyby neodpúšťa.


Zatopená garáž v Beniciach.

Hasiči odčerpávajú vodu doteraz.


Už ste čítali?